Cautare Google

Google

Rezultatul Cautarii

Online Reference
Dictionary, Encyclopedia & more
Word:
Look in: Dictionary & thesaurus
Computing Dictionary
Medical Dictionary
Legal Dictionary
Financial Dictionary
Acronyms
Idioms
Wikipedia Encyclopedia
Columbia Encyclopedia
Periodicals
Literature
by:

luni, 29 octombrie 2007

Cura cu suc de cartofi

Articol scris de Prof. Univ. Angela Elena Beju

Cartoful este bogat in amidon, glucoza, vitaminele B 1, B 6, acid pantoteic, acid folic, vitaminele C si K in cantitati reduse, minerale: calciu, magneziu, fosfor, mangan, mai contine Cu si in plus o oxidaza cu actiune favorabila asupra mucoasei gastrice.

Cartofii de culoare verde trebuiesc evitati pentru ca ei contin o substanta daunatoare numita solanina care provoaca grave tulburari in organism. Aceasta leguma foarte apreciata din punct de vedere culinar, este un aliment hranitor si foarte usor digerabil. Sucul crud este diuretic, emolient, calmant, cicatrizant al mucoaselor aparatului digestiv, antispasmodic si antiulceros.

Indicatii:

Este indicat în artritism, obezitate, diabet, gastrite, ulcer gastric şi duodenal, dispepsii, litiază biliară, constipaţie, hemoroizi, diabet, scorbut. Pentru gastrită hiperacidă, ulcer gastroduodenal, litiază biliară se beau 2-3 păharele, cu 30 de minute înainte de mesele principale, de suc proaspăt de tuberculi, timp de o lună. Pentru ulcer gastroduodenal, diabet, cancer gastric se recomandă o jumătate de pahar de suc proaspăt, luat de patru ori pe zi timp de o lună.

Pentru hepatopatii, litiază biliară, constipaţie, hemoroizi, glicozurie, scorbut, se recomandă o jumătate de pahar de suc de cartofi amestecat cu suc de morcov sau de lămâie, de două ori pe zi, timp de 30 de zile. Pentru insomnii, dureri de cap cronice, se recomandă o jumătate de pahar suc proaspăt, luat cu o jumătate de oră înaintea micului dejun şi înaintea prânzului, timp de 2-3 săptămâni.

În cosmetică amidonul din cartofi se utilizează în cazul tenurilor cu pori dilataţi şi riduri. În acest sens se aplică pe faţă o mască din suc de cartofi cruzi, argilă verde şi miere de albine. O altă mască simplă: se pun pe faţă felii de cartofi sau pastă rasă de cartofi, se lasă 5 - 10 minute şi apoi se spală faţa cu o infuzie de plante - eventual muşeţel.

Este eficientă şi pentru coşuri. În cazul în care ochii sunt umflaţi şi cu cearcăne, se rade cartoful crud pe o răzătoare fină şi se aplică pe pleoape în două comprese de tifon steril, timp de 30 minute. Se spală apoi ochii cu infuzie de albăstrele sau cu infuzie de trandafir.Se repetă această operaţiune la două - trei zile, rezultatele fiind spectaculoase.

Mâinile aspre pot beneficia de o mască de cartofi: pireul cald dintr-un cartof se amestecă cu o lingură de glicerină şi o linguriţă miere de albine. Se aplică pe mâini timp de 20 minute, după care se spală mâinile cu o infuzie de nalbă.

CURE CU SUCURI DE LEGUME ŞI FRUCTE

Articol scris de Prof. Univ. Angela Elena Beju

Dietele bazate pe crudităţi şi bogate în sucuri de fructe şi legume, detoxifică organismul şi ajută la tratamentul multor boli degenerative (boli de inimă, artrită etc).

Ele intensifică capacitatea naturală de vindecare a corpului, întărind sistemul imunitar şi combătând deteriorările produse de radicalii liberi ce pot avea drept consecinţă instalarea cancerului sau a altor boli.

Fructele şi legumele conţin o varietate complexă de antioxidanţi care interacţionează şi se potenţează unul pe altul iar consumul de alimente bogate în antioxidanţi intensifică protecţia organismului .Ele sunt bogate în substanţe care împiedică depunerea coesterinei în pereţii arterelor prevenind astfel apariţia aterosclerozei.

Fructele şi legumele reprezintă izvorul principal de vitamină C, vitamină care joacă un rol decisiv în menţinerea stării de sănătate.Toate celelalte produse folosite în alimentatie îi procură organismului numai 10% din nevoile de vitamină C, iar restul de 90% sunt aduse de legume şi fructe.

Organismul uman nu îşi poate sintetiza propria vitamină C şi tocmai de aceeea trebuie să şi-o procure din alimente sau din alte surse (comprimate, prafuri, drajeuri de vitamina C).

Evidenţiez în continuare câteva din proprietăţile esenţiale ale vitaminei C, proprietăţi care subliniază importanţa ei pentru menţinerea sănătăţii:

- În primul rând are un puternic efect antioxidant, participând la distrugerea radicalilor liberi.

- Ajută la funcţionare normală a sistemului imunitar, inhibând creştera tumorilor şi asigurând rezistenţa organismului împotriva infecţiilor.

- Are rol de echilibrare a sistemului imunitar, prevenind apariţia astmului şi a alergiilor şi stimulând producţia de interferon, factor cu proprietăţi antiinfecţioase remarcabile.

- Intervenind în formarea colagenului, are o importanţă hotărâtoare în dezvoltarea sistemului osos şi a ligamentelor.De fapt collagenul participă la refacerea structurilor lezate, intervenind în stările inflamatorii şi în vindecarea rănilor. Este influenţată astfel consolidarea rezistenţei oaselor şi a dentiţiei.

- Are proprietatea de a creşte fluiditatea lichidului articular uşurând mişcările şi îmbunătăţind mobilitatea.

- Previne uzura celulară, încetinind procesul de îmbătrănire;

- Are rol de echilibrare a organismului fiind necesară în metabolismul calciului şi al altor minerale.

- Ajută absorbţia fierului la nivelul intestinului.

- Are acţiune de activare a acidului folic.

- Participă la sinteza hormonilor glandelor suprarenale.

- Detoxifică ficatul.

- Este un excelent tonic al capilarelor.

În afară de vitamine şi săruri minerale fructele mai conţin şi zaharuri naturale care se asimileată mai uşor şi mai complet decât zahărul industrial.

Deasemeni, fructele şi legumele conţin substanţe alcaline, substanţe importante pentru sănătatea organismului.

Se cunoaşte faptul că principalele produse alimentare - carnea, ouăle, brânzeturile, pâinea, făinoasele, conţin substanţe acide determinând un surplus de acizi în organism. În procesul metabolismului se formează şi alţi acizi. Surplusul de acizi acţionează negativ asupra multor procese fiziologice din organism iar legumele şi fructele prin sărurile alcaline pe care le conţin restabilesc echilibrul în procesele metabolice.

Fiind foarte variate ca gust, aromă şi culoare ele înlătură monotonia felurilor de mâncare şi crează o atmosferă plăcută la masă.

O cantitate de 300-500 g fructe şi 400-500 g legume pe zi ajută la menţinerea sănătăţii şi la îngrijirea ei. Desigur contează şi alegerea fructelor şi legumelor în funcţie de vârstă şi de starea de sănătate.

Mâncarea necorespunzătoare, excesul de medicamente (antibiotice, anticoncepţionale, sedative etc), poluarea atmosferică, determină o creştere a cantităţii de toxine în corp, sensibilizarea organismului şi apariţia bolilor.

Pentru detoxificare se pot face cure de cel puţin câteva zile în care se mănâncă numai fructe şi legume proaspete sau sucuri de fructe şi legume proaspete. Sucurile trebuiesc consumate imediat după ce au fost preparate, căci dacă se ţin în frigider, ele îşi pierd valoarea nutriţională.

Ele favorizează hrana optimă organismului, cantitatea de energie consumată pentru digestie fiind minimă. În acest sens corpul poate folosi mai multă energie pentru întărirea sistemului imunitar.

Totuşi, înainte de începerea unei cure este bine să fie consultat medicul, pentru că există şi situaţii în care unele cure pot crea probleme (cum ar fi în cazul diabetului sau hipoglicemiei).